Cloetta op de digtale sweetspot met Infor

Grootheid in zoetwaren kiest voor innovatie en wendbaarheid met Infor CloudSuite Food & Beverage.

Barneveld, 7 september 2020 – Cloetta een van de grootste zoetwarenorganisaties van Noord-Europa gaat gebruik maken van de CloudSuite Food & Beverage van Infor, de vooraanstaande leverancier van branchespecifieke cloudsoftware. Cloetta, onder andere bekend van Red Band, Venco en King, kiest daarmee voor ondersteuning in de digitale transformatie en het vergroten van  de innovatieve slagkracht. Naar verwachting zal de implementatie in 2021 in gebruik worden genomen door 650 gebruikers.

Met acht productiefaciliteiten in vijf landen, bedient Cloetta markten in Zweden, Noorwegen, Denemarken, Finland, Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Een van de typische eigenschappen van de zoetwarensector waarin Cloetta in opereert, is dat de meeste aankopen impulsief en ervaringsgericht zijn. Minutieus inzicht in de vraag, en het waarborgen van kwaliteit is daardoor een essentiële voorwaarde voor succes.

Cloetta heeft gekozen voor Infor CloudSuite Food & Beverage op basis van een aantal factoren. De organisaties kunnen leunen op een bestaande vertrouwensrelatie, die Cloetta als jarenlange Infor M3 gebruiker heeft opgebouwd. Daarnaast was de marktleider in de zoetwarenbranche onder de indruk van de functionaliteit van Infor CloudSuite Food & Beverage, en de manier waarop de software in staat bleek de specifieke nuances en dynamiek van de organisatie te ondersteunen, inclusief bij aspecten als kwaliteitscontrole, receptuurbeheer en traceerbaarheid. Een derde argument voor de keuze ligt in de multi-tenant cloudarchitectuur van de oplossing, die daarmee aansluit met de moderniseringsstrategie van Cloetta.

Om aan de behoeften van onze markt te kunnen voldoen, is het noodzakelijk dat we de flexibiliteit hebben om snel te reageren op trends, zodat we kunnen inspelen op nieuwe kansen en uiteindelijk de verkoop kunnen maximaliseren“, vertelt Per Svensson, IT-directeur van Cloetta. “Door over te stappen op een moderner, gedigitaliseerd platform van waaruit we innovatie kunnen kanaliseren en ons bedrijf kunnen optimaliseren, hebben we er het volste vertrouwen in dat Infor CloudSuite Food & Beverage de juiste oplossing is voor Cloetta. We kijken uit naar de reis die ons te wachten staat in samenwerking met Infor, in de wetenschap dat we over toonaangevende capaciteiten beschikken die ons in staat stellen om marktaandeel op te bouwen in onze belangrijkste gebieden en subsectoren.

Digitalisering is zonder twijfel een cruciale hefboom om marktaandeel te winnen“, zegt Marcel Koks, Industry & Solution Strategy Director Food & Beverage.” De micro-verticale focus van Infor is gericht op het in handen geven van branchespecifieke mogelijkheden – of het nu gaat om processen, compliance, standaarden, KPI’s of fulfillment – aan bedrijven zoals Cloetta, om zo de prestaties te verbeteren en uiteindelijk het marktaandeel te vergroten“.

Over Infor

Infor is een wereldwijde leider in zakelijke, branchespecifieke cloudsoftware. Met 17.300 medewerkers en meer dan 68.000 klanten wereldwijd is Infor software ontworpen voor vooruitgang. Meer informatie kunt u vinden op de website van Infor.

Infor-klanten zijn:

  • De top 20 lucht- en ruimtevaartbedrijven
  • 9 van de top 10 hightechbedrijven
  • 14 van de 25 grootste Amerikaanse gezondheidsnetwerken
  • 19 van de 20 grootste Amerikaanse steden
  • 18 van de top 20 automotive leveranciers
  • 14 van de top 20 industriële distributeurs
  • 13 van de top 20 wereldwijde retailers
  • 4 van de top 5 brouwerijen
  • 17 van de top 20 wereldwijde banken
  • 9 van de 10 grootste wereldwijde hotelmerken
  • 7 van de top 10 wereldwijde luxemerken